Der findes et væld af kuglepenne, balloner, æsker med vingummi og papirblokke, som kun bliver uddelt med det formål at sprede en virksomheds navn og produkt. Dette kan være en rigtig god idé, og kan være med til at generer en del opmærksomhed omkring virksomheden. Men det kan være et problem, hvis alle andre virksomheder også uddeler de samme kuglepenne. Derfor gælder det om at skille sig ud, når man vælger, hvilke reklameprodukter som ens virksomhed skal have sit navn på.
En af mulighederne for at få sit navn ud på er via USB-pinde med logo på. En USB-pind er en lille pind, som kan sættes i computere, og som har en vis mængde lagerplads, som man så kan fylde, med hvad man nu har lyst til. Dette kan være brugbart, hvis man er studerende og har brug for at samle alle sine filer et sted og tage dem med sig. Den kan også bruges til backup af de filer, som ligger på ens computer, og som man gerne vil kunne finde frem igen, hvis nu ens computer skulle gå i stykker eller blive stjålet.
En USB-pind med logo kan være en god investering som firmagave
Dermed er en USB-pind en ganske brugbar genstand, som man kan have glæde af i længere tid. Samtidig vil man også være tilbøjelig til at beholde den i længere tid i forhold til en kuglepen med et firmalogo på, da man ofte har flere kuglepenne at vælge i mellem.
Selvom USB-pinde med logo ofte kan være dyrere end en kuglepen med logo, så er det med tiden blevet langt billigere at producere og dermed anskaffe USB-pinde. Derfor er det i dag muligt at kunne give dem væk som et reklameprodukt.
Samtidig er der med årene sket en voldsom stigning i størrelsen på USB-pindene. Dermed er selve USB-pindene ikke blevet fysisk større, men tværtimod kan de i dag fylde det samme som en lillefingernegl, men størrelsen på selve opbevaringspladsen er kun vokset. Hvor det før var muligt at lagre nogle hundrede megabyte, kan man i dag have flere gigabyte på en enkelt USB-pind.