Det er i dag blevet sværere at få alt den data, som tidligere har dannet en god grobund for den måde som vi har drevet de forskellige online marketing kanaler på. Det betyder at der efterhånden skal tages andre og mere kreative midler i brug, når vi skal omgås blandt andet iOS14 og iOS15 – eller også skal vi kigge helt ned i en af de ældste og mest traditionelle kanaler. Nemlig e-mail marketing.

I dag er vigtigheden af e-mail marketing nemlig tydeligere end nogensinde før – og derfor bør du satse stort på en email strategi.

Den letteste vej til en loyal kunde

Når snakken falder på email marketing er der nemlig stadig tale om en af de kanaler der giver dig den bedste data. Og det er helt uden at du skal betale i dyre domme for den eller gør den helt store indsats som det blandt andet gør sig gældende online, hvor du dagligt skal poste for at sørge for ikke at blive glemt i mængden.

Når først du har fået en ny subscriber som har givet dig marketingsamtykke har du first party data at gøre brug af – og det er vigtig og værdifuld viden der gør det muligt for dig at sende ultra-segmenterede e-mail med den viden som din potentielle kunder står og mangler lige nu og her.

Gør brug af masser af first party data

Derudover indeholder de fleste email marketing systemer i dag et stort lag af både site tracking og event tracking og så skal vi ikke glemme de CRM-muligheder som der flere steder også findes. Det betyder at du har alverdens data der gør det lettere for dig at ramme plet i din målgruppe med de mails som du sender ud – og det kan betyde en fantastisk ROI.